Blok 2

 

Zelfreflectie blok 2

 

            In het vorige SLB gesprek heb ik samen met Ronald mijzelf de opdracht gegeven om ervoor te zorgen dat de minder fanatieke mede studenten in mijn studie groep een verantwoordelijker gevoel krijgen en dus meer inbreng hebben in de werkzaamheden voor school.

            Ongeacht of dit wel of niet gelukt is heb ik geconstateerd dat dit voor mij nog te hoog gegrepen is, aangezien ik aan mijn eigen kwaliteiten nog veel kan verbeteren.

            Ik ben van mening dat ik qua inbreng in mijn studie groep genoeg heb gedaan. Zo heb ik geen één afspraak gemist en heb ik veel werk naar mijn toegetrokken. Als we het hebben over de overige taken die meer mijn persoonlijke studie beïnvloeden kan ik zeggen dat ik daar in tekort geschoten ben en dat dit het volgende blok anders moet. Aan het einde van dit blok kwam ik tijd te kort doordat ik aan het begin te weinig heb gedaan.

Wat moet er anders?

            Zo heb ik in het begin van dit blok niet een grote planning gemaakt waardoor ik het gevoel had dat ik niet zoveel hoefde te doen. Als je met alles beetje voor beetje aan de gang gaat blijf je niet alleen qua werk maar qua gedachten goed bij de studie en weet je precies waar alles over gaat.

 

            Begin dit Jaar vertelde Ronald dat er twee verschillende soorten studenten zijn (P en J).  Ik weet niet meer welke maar één van deze twee soorten studenten voert zijn werk het gehele blok gelijk matig uit en de ander wacht met alles tot het einde en begint dan ineens met alles te maken. Als ik naar mijn zelf kijk lijk ik misschien wel meer op de laatste variant. Toch denk ik dat het type van alles gelijk matig maken ook wel in mijn zit. De reden dat ik dat niet doe is omdat ik aan het begin van het blok het gevoel heb dat er niet zoveel hoeft te gebeuren en dus een beetje verslap, later krijg ik ineens door dat ik achter loop en heb ik het ineens erg druk.

            Wat ik het volgende blok anders ga doen is het volgende. Aan het begin van het blok ga ik voor elk vak duidelijk de doelstellingen door nemen zodat ik voordat het blok begint weet wat er van mij verwacht wordt. Zodra ik daar klaar mee ben, ga ik een globale planning maken voor wat ik aan het einde van elke week af moet hebben. Met deze planning ga ik aan het begin van elke week controleren wat ik af moet hebben en daar een weekplanning mee maken.

 

            Een andere oorzaak is dat ik dit blok minder interessant vond dan het vorige blok. Zo waren de sportlessen vrij snel eentonig Waardoor het moeilijk was om er echt een uitdaging in te vinden. Verder vond ik ook de Theoretische vakken minder interessant waardoor ik moest zoeken naar hoe ik deze stof in de toekomst zou kunnen gebruiken.

            Het organiseren van het project vond ik dit blok zeker interessant.

 

            Waar ik in het volgende blok meer voor wil waken is dat ongeacht ik de stof minder boeiend vind er wel voor blijf zorgen dat mijn interesse ook is.